سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین تولید کنندگان کود

 

تولیدکنندگان داخلی کود کشاورزی میتوانند با تشکیل اتحادیه و یک بخش بازرگانی منسجم در زمینه واردات مواد اولیه کود به موفقیت بیشتری برسند. از جمله این تولیدکنندگان شرکت بازرگان کالا، پلیکم، باغبان تاک و ساپاهان رویش هستند. یک بخش بازرگانی منسجم میتواند مواد اولیه را از بهترین منابع تامین کند.

 

ارائه دهندگان تولید کود شیمیایی ازجمله شرکت سپاهان رویش در تولید کودهای شیمیایی از نظر علم و تکنولوژی هیچ مشکلی ندارد. تنها مسئله ای که وجود دارد نبود ثبات در تهیه مواد اولیه و عدم مرغوبیت است. همچنین میزان مواد اولیه موردنیاز  تولیدکنندگان کودهای کشاورزی در حد آزمایشگاهی است اما در کشورهای اروپایی این ترکیبات به آسانی در اختیار تولیدکنندگان قرار میگیرد.

در ایران کارخانجات و تولیدکنندگان کود کشاورزی مواد اولیه را از واسطه هایی خریداری میکنند که اطلاعات کافی در زمینه تولید کودهای کشاورزی ندارند و این وضعیت به دلیل این است که هر بار مواد اولیه از یک کشور تهیه میشود. زیرا گاهی به دلیل تحریم ها نمیتوان از یک کشور مواد اولیه کود را تهیه کرد و وارد کننده مجبور میشود موادی تهیه کند که از نظر قیمت و کیفیت سطح پایینی دارند. اگر واردات مواد اولیه کود با ثبات همیشگی از یک کشور خاص انجام شود، کیفیت کودهای کشاورزی غالبا تغییری نمیکند.

ارائه دهندگان داخلی کود شیمیایی مثل پلیکم و سایر شرکت ها با ایجاد یک بخش بازرگانی منسجم میتوانند موفق تر عمل کنند ولی تولیدکنندگان داخلی به شکل پراکنده فعالیت میکنند. در صورتی که اگر با یکدیگر مشارکت داشته باشند میتوانند به یک اتحادیه قوی تبدیل شده و کیفیت و نوآوری در محصولات خود داشته باشند.

کارخانجات تولیدکننده کود داخلی معمولا از طریق واسطه ها مواد اولیه مثل نیترات و پتاسیم فسفات را خریداری میکنند. همچنین این واسطه ها ممکن است هر بار از یک کشور مواد اولیه را خریداری کنند و این باعث میشود کیفیت مواد اولیه هر بار تغییر کند.

اگر تولیدکنندگان کودهای شیمیایی کشاورزی یک اتحادیه تشکیل دهند که بخش بازرگانی داشته باشد میتوانند از منابع معتبر دنیا مواد اولیه کودهای تولیدی را تهیه کنند. وقتی چند شرکت بزرگ مثل باغبان تاک و سپاهان رویش اتحادیه داشته باشند میتوانند دو تا سه کانتینر مواد اولیه خریداری کنند و این مواد اولیه را بین خود تقسیم کنند. بنابراین حجم بالایی از مواد اولیه خریداری شده و باعث میشود از خرید موردی و پراکنده از کشورهای مختلف جلوگیری شود. به این ترتیب کیفیت کودها هم بالا میرود.

 

منبع:بازارگان کالا